a Inici, Urbanisme, mobilitat i medi ambient

Les necessitats de més espai per a les persones en l’etapa de desconfinament progressiu a causa de la COVID19, ha precipitat una actuació llargament reivindicada per la Dreta de l’Eixample. Felicitem-nos de poder disposar, ja des de finals de maig, de més espai per a vianants, de menys cotxes i menys contaminació de l’aire.

La tan esperada pacificació del Carrer Girona ha arribat abans del que esperàvem, a causa d’uns fets que ni preveiem ni volíem. Però ha vingut i és aquí per a quedar-se.

Abans de res, volem donar les gràcies als que han fet possible que el nostre barri hagi incrementat substancialment els carrils bici i els espais per a vianants. Fer-ho amb la diligència que es va fer, no era gens fàcil en aquells moments.
De totes maneres, des de l’AVV Dreta de l’Eixample volem expressar el sentiment de moltes de les persones que aquests dies estem copsant al barri: AL CARRER GIRONA LI FALTA MOLT PER A SER LA RAMBLETA DE LA DRETA DE L’EIXAMPLE.Cal aprofitar que aquests nous temps ens estan ensenyant a valorar i a prendre possessió d’espais sense estar envoltats de fums i soroll, per tal que les veïnes i els veïns es facin seu aquest espai pacificat. I que sigui també un itinerari pacificat que comunica Ciutat Vella i Sagrada Família, Fort Pienc i Gràcia. Sens dubte, un alvèol més d’un Eixample que respira.

Segurament caldrà revisar els darrers acords del Grup Impulsor del C. Girona Eix de vianants, ja que s’havia descartat l’urbanisme tàctic –actuació provisional, ràpida i lleugera- en benefici d’una actuació més definitiva que comportava fer obres més importants, més temps i més inversió.

Potser les noves circumstàncies, fruit de la crisi que ens ha tocat viure i de la imprescindible reorientació dels pressupostos municipals, facin redefinir el sentit dels acords anteriors. Proposem incorporar també a la reflexió, quin efecte podria tenir un període d’obres importants sobre el petit comerç del barri, que tant ha patit en els darrers mesos.
Però, de ben segur que el que és imprescindible és completar l’actuació iniciada el mes de maig passat, per tal de reforçar ja des d’ara mateix el paper del C. Girona com a eix vertebrador del barri, propiciar i facilitar-ne l’ús per a tothom. Però sobretot garantir la seguretat de tot-hom i evitar aquesta imatge de desolació que pot retreure fins i tot els més convençuts.

Proposem revisar l’actuació iniciada en els següents sentits:
– Alliberar les voreres del cantó Besos, al costat del carril pintat amb ratlles grogues, de qualsevol obstacle i/o element de mobiliari urbà, incloses les terrasses. Aquest fet permetrà el passeig de les persones al costat dels comerços, afavorirà fer el badoc i animarà a la compra de proximitat.
– Convertir l’espai guanyat als cotxes, ara amb ratlles grogues, en els espais de descans i trobada de la gent. Espais d’estada i de joc, amb les terrasses d’establiments de restauració faran el paper de la plaça de barri que no tenim ni podem tenir, almenys de moment.
– Eliminar urgentment el carril bici de baixada, si no volem patir per haver de fer-ho massa tard. Cada dia hi ha ensurts i pot haver-hi un accident.
– Completar i corregir l’espai amb totes les mesures necessàries per a més i millors condicions de passeig i estada, tal com preveuen les indicacions i recomanacions de seguretat viaria, de mobilitat per a tot-hom i d’un espai públic digne per a tots els barris.
– Instal·lar plafons explicatius sobre les mesures que s’han pres i les que aniran venint:
durada, mesures permanents i temporals, cost de les intervencions per afavorir la transparència, etc…
– Donar més importància a la imprescindible reducció de la velocitat de cotxes, motos i bicicletes i limitar-la al màxim possible.
– Ampliar zones de càrrega i descàrrega en detriment de les zones blaves, ampliant la franja horària i limitant el temps d’estacionament.
– Estudiar i revisar disposició dels containers brossa i els nous aparcaments de motos. La disposició dels containers, amb les tanques New Jersey, sembla un monument a la brossa-trenquen la continuïtat de la passejada- i tenen un impacte visual importantíssim que no tan sols inhibeix l’estada, sinó que és un perill per a la seguretat dels passos de vianants.
– Disposar jardineria i arbrat amb espècies de creixement ràpid i poc manteniment amb més espais ombrejats que augmentin sensació de frescor, espais refugi de les persones a l’estiu però també en més moments els que les temperatures d’estacions intermèdies, són cada vegada més caloroses.
– Disposar de cadires amb recolza braços que facilitin l’ús de la gent gran i el descans de les esquenes de tots, i que convidin a la tertúlia, formant petites agrupacions amb els bancs existents.
– Establir i delimitar trams per a àrees infantils, convenientment protegides, amb jocs de taula (similars als del CBorrell) parxís i xarranques pintats a terra, etc…
* Incorporar papereres prop de les àrees d’estada.
– Substituir topalls de plàstic del carril bici per bandes-tires reflectants a terra com s’ha fet al C Mallorca.
– Revisar la lliscabilitat de la pintura groga.
* Revisar els nivells de la il·luminació.
– Revisar llicències i permisos d’establiments, on caldria fer més inspeccions.

Escriu un comentari